Érdekességek
A magyar hídállománynak különleges szelete a pontonhíd.
Teherbírásuk igen korlátozott (7,5-10 tonna)
Keskenyek, az évnek jóval kisebb részében használhatóak, mint a kompok, ráadásul párhuzamos kompüzemet kell fenntartani mellettük a nagyobb tömegű járművek átszállítása érdekében.
Különféle anyagokból (hadianyagok, korábbi hadi pontonhidak, alumínium hadihíd, hídprovizórium-elemek)állították össze ezeket a hidakat. Nevehetjük szükségszerkezeteknek, jószerével egy évszázaddal ezelőtti műszaki kultúra megoldásait hordozzák magukban.
Egész Európában csak Magyarországon található belőle három, máshol ilyen hidak nem láthatók.
Például amikor nem úszkál jég a Tiszán, komp helyett pontonhíd köti össze Tiszalúcot Tiszadobbal. Ha jön egy hajó, pár perc alatt széntbontják a híd középső elemeit.
Emellett Csongrád és Csépa között találunk még pontonhidat. A híd elődjét 1896-ban fából állították fel. A többszöri újjáépítés során jellege megváltozott, katonai pontonokat szereltek rá.
A harmadik pontonhíd Tiszamogyorós és Lónya között járt. Az útinform tájékoztatása szerint ez megszűnt jelenleg.
Pontonhíd Tiszalúc és Tiszadob között
Egyre gyorsabban bővül a vízitúrázók száma. Míg régen a kajak- és kenu túrák voltak a legnépszerűbbek, ma már sokan választják a SUP deszkát a hazai vizek felfedezésére. A hagyományos vitorlázás mellett pedig egyre több elektromos hajót találunk a folyókon, tavakon. Mire érdemes figyelni, ha még nem vagyunk annyira tapasztalt vízi kalandorok?
Tisza menti titkok világába vezet minket Dér Zoltán Örvénysodró című modern ifjúsági regényében, amelyet a jugoszláviai magyar író 1975-ben írt. Elsősorban ifjúsági regény, de felnőttek számára is élvezetes és tanulságos olvasmány.