A magyar hídállománynak különleges szelete a pontonhíd.

Teherbírásuk igen korlátozott (7,5-10 tonna)

Keskenyek, az évnek jóval kisebb részében használhatóak, mint a kompok, ráadásul párhuzamos kompüzemet kell fenntartani mellettük a nagyobb tömegű járművek átszállítása érdekében.

Különféle anyagokból (hadianyagok, korábbi hadi pontonhidak, alumínium hadihíd, hídprovizórium-elemek)állították össze ezeket a hidakat. Nevehetjük szükségszerkezeteknek, jószerével egy évszázaddal ezelőtti műszaki kultúra megoldásait hordozzák magukban.

Egész Európában csak Magyarországon található belőle három, máshol ilyen hidak nem láthatók.

Például amikor nem úszkál jég a Tiszán, komp helyett pontonhíd köti össze Tiszalúcot Tiszadobbal. Ha jön egy hajó, pár perc alatt széntbontják a híd középső elemeit.

Emellett Csongrád és Csépa között találunk még pontonhidat. A híd elődjét 1896-ban fából állították fel. A többszöri újjáépítés során jellege megváltozott, katonai pontonokat szereltek rá.

A harmadik pontonhíd Tiszamogyorós és Lónya között járt. Az útinform tájékoztatása szerint ez megszűnt jelenleg.

 

Képtalálat a következőre: „Pontonhíd Tiszalúcot és Tiszadob között”

 Pontonhíd Tiszalúc és Tiszadob között


Kategória: Érdekességek

A Szovjet Kommunista Párt XX. kongresszusa után a változás elkerülhetetlenné vált Magyarországon is. A helyzet azonban nem volt ennyire egyértelmű: egy évvel korábban ugyanis a reformirányzat megbukott.

Kategória: Érdekességek

Az Év Vadvirága 2018-as címet a kornistárnics (Gentiana pneumonanthe) nyerte el. A szavazás során végig tartotta első helyét a szintén rengeteg szavazatot bezsebelő fehér tündérrózsa (35 százalék) és az apró nőszirom (29 százalék) előtt.

Kategória: Érdekességek

Hazánkban a kunhalmok és földvárak megőrzésének fontosságára a honismereti kutatók, régészek, természetkedvelők már a XIX. század végétől mind határozottabban ráirányították a a figyelmet.